מידע כוזב, ודיסאינפורמציה הונאה ותעמולה בישראל | 67.3K 🔔 | ⭐⭐⭐⭐⭐
דִּיסְאִינְפוֹרְמַצְיָה: מסר שקרי בעזרת מידע
דִּיסְאִינְפוֹרְמַצְיָה (במינוח האקדמיה ללשון העברית: מֵידָע כּוֹזֵב, מֵידָע מַטְעֶה) היא הפצה מכוונת של מידע שקרי ומטעה שנועדה ליצור תמונת מציאות מעוותת. המושג דומה למושגים פייק ניוז (חדשות כזב) ומיסאינפורמציה (מידע מוטעה).
שימוש במידע כוזב הוא נפוץ ונרחב בישראל, תוך ניצול מקורות ומדיה שונים, ותעמולתו נעשית לרוב במטרה להונות, להשפיע על דעת הקהל ולפעמים גם לשנות מדיניות.

הפצת השקר בעידן הדיגיטלי
מדיה חברתית
תוכן שקרי ויראלי נפוץ במיוחד במדיה החברתית, וחלקו הרב זוכה להצלחה גם בתקשורת המיינסטרים, מה שמביא להשפעה רבה על דעת הקהל.
השפעה על הממשל
השימוש ב "כותרת מטעה" נפוץ ויעיל בקידום המידע המוטעה, ותוך כדי זאת הוא מקבל הידבקות גם בהצהרות הממשל הרשמיות.
לסיכום, מהי דִּיסְאִינְפוֹרְמַצְיָה?
הדיסאינפורמציה היא תופעה נפוצה ומסוכנת המשפיעה על דעת הקהל ועל המדיניות הציבורית. ההתמודדות עם התופעה הזו מחייבת את המדיה, הממשל והציבור להיות מודעים למניעים ולעמדות שונות הקשורות להפצת מידע כוזב ומוטע.
מועצת העיתונות בישראל, מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, מועצת תאגיד השידור הישראלי, המועצה הציבורית לעיתונות ואתיקה,
מקורות:
תגובות